Učíme se pro život
Pololetní projekt kvarty v rámci Výchovy k občanství byl již opravdovou přípravou na reálnou životní situaci.
Úkolem studentů bylo připravit založení své nové firmy. Ačkoliv mělo jít o firmu veskrze fiktivní, studenti přistoupili ke svým plánům nadmíru prakticky a využili reálných informací dostupných z nejrůznějších zdrojů, se kterými se seznámili během výuky v prvním pololetí.
V minulém týdnu jsme se seznámili prostřednictvím formálně i obsahově kvalitních prezentací s jednotlivými projekty. Všechny plány se ukázaly jako velmi propracované a konkurenceschopné.
Tým kolem koordinátorky Markéty Müllerové se rozhodl pro založení Relaxačního centra. Cestou k úspěchu bylo uvážené rozdělení úkolů: finanční zajištění projektu velmi podrobně připravila Bibiana Marešová, která pamatovala na získání všech finančních prostředků potřebných k podnikání (na zakoupení objektu, vybavení centra, mzdové náklady), ale také předpokládaný zisk a s ním související účetní rozvahu. Personalistka Jiřina Pačandová vypracovala podklady pro nábor zaměstnanců včetně požadavků na kvalifikaci, formy zaměstnání a výše mzdy. Vytvořila inzeráty a provedla i vlastní fiktivní nábor. Šárka Paulusová se starala o propagaci a marketing. Vytvořila logo i webové stránky centra a naplánovala i různé formy propagace firmy. Na závěr si tým připravil i plány do budoucna.
V oblasti služeb se rozhodl podnikat i druhý tým s koordinátorkou Kateřinou Žohovou. V tomto případě se jednalo o restauraci U 5 stánků se svými specialitami zaměřujícími se na nevšední nabídku: např. bezlepkovou pizzu, jejíž technologii výroby si vzal na starost Vít Doležal. Anežka Moravcová sestavila finanční rozpočet firmy jak v jejích začátcích, tak i po jejím rozjezdu v dalších letech – zkalkulovala příjmy i předpokládané výnosy. HR bylo úkolem Hany Rozálie Šťastné – připravila profily budoucích zaměstnanců a počítala i s jejich zaškolením. Vedoucí propagace a marketingu Nikola Janovcová zvážila výhodnost různých propagačních akcí, vytvořila logo firmy a ani ona nezapomněla na webové stránky.
Zcela jiným směrem se ubíral projekt týmu Olivera Václavka, Ondřeje Vacka, Vojtěcha Černovského a Vratislava Müllera. Jejich firma Impression by se měla zabývat výrobou oděvů (streetwear). Společníci v této firmě by šli cestou půjčky k zakoupení strojů a pronájmu prostorů. Představili nám svůj komplexní podnikatelský záměr včetně návrhu designu svých oděvů, loga, webových stránek firmy a dokonce i propagační video.
Jednoduše skvělá práce!
PhDr. Petr Hercik, Ph.D., učitel
Omlouváme se, ale nastala chyba při vykonávání komponenty gallery. Prosím, zkuste to později.