Učíme se pro život

Pololetní projekt kvarty v rámci Výchovy k občanství byl již opravdovou přípravou na reálnou životní situaci.

perex-image

Úkolem studentů bylo připravit založení své nové firmy. Ačkoliv mělo jít o firmu veskrze fiktivní, studenti přistoupili ke svým plánům nadmíru prakticky a využili reálných informací dostupných z nejrůznějších zdrojů, se kterými se seznámili během výuky v prvním pololetí.

V minulém týdnu jsme se seznámili prostřednictvím formálně i obsahově kvalitních prezentací s jednotlivými projekty. Všechny plány se ukázaly jako velmi propracované a konkurenceschopné.

Tým kolem koordinátorky Markéty Müllerové se rozhodl pro založení Relaxačního centra. Cestou k úspěchu bylo uvážené rozdělení úkolů: finanční zajištění projektu velmi podrobně připravila Bibiana Marešová, která pamatovala na získání všech finančních prostředků potřebných k podnikání (na zakoupení objektu, vybavení centra, mzdové náklady), ale také předpokládaný zisk a s ním související účetní rozvahu. Personalistka Jiřina Pačandová vypracovala podklady pro nábor zaměstnanců včetně požadavků na kvalifikaci, formy zaměstnání a výše mzdy. Vytvořila inzeráty a provedla i vlastní fiktivní nábor. Šárka Paulusová se starala o propagaci a marketing. Vytvořila logo i webové stránky centra a naplánovala i různé formy propagace firmy. Na závěr si tým připravil i plány do budoucna.

V oblasti služeb se rozhodl podnikat i druhý tým s koordinátorkou Kateřinou Žohovou.  V tomto případě se jednalo o restauraci U 5 stánků se svými specialitami zaměřujícími se na nevšední nabídku: např. bezlepkovou pizzu, jejíž technologii výroby si vzal na starost Vít Doležal. Anežka Moravcová sestavila finanční rozpočet firmy jak v jejích začátcích, tak i po jejím rozjezdu v dalších letech – zkalkulovala příjmy i předpokládané výnosy. HR bylo úkolem Hany Rozálie Šťastné – připravila profily budoucích zaměstnanců a počítala i s jejich zaškolením. Vedoucí propagace a marketingu Nikola Janovcová zvážila výhodnost různých propagačních akcí, vytvořila logo firmy a ani ona nezapomněla na webové stránky.

Zcela jiným směrem se ubíral projekt týmu Olivera Václavka, Ondřeje Vacka, Vojtěcha Černovského a Vratislava Müllera. Jejich firma Impression by se měla zabývat výrobou oděvů (streetwear). Společníci v této firmě by šli cestou půjčky k zakoupení strojů a pronájmu prostorů. Představili nám svůj komplexní podnikatelský záměr včetně návrhu designu svých oděvů, loga, webových stránek firmy a dokonce i propagační video.

Jednoduše skvělá práce!

PhDr. Petr Hercik, Ph.D., učitel

Čekejte prosím, připravuji náhled dokumentu.

 

Čekejte prosím, připravuji náhled dokumentu.

 

Omlouváme se, ale nastala chyba při vykonávání komponenty gallery. Prosím, zkuste to později.

Zpět