Hercik Petr
PhDr. Petr Hercik, Ph.D. absolvoval v roce 1998 na Univerzitě Hradec Králové učitelství pro střední školy v oboru společenské vědy a angličtina. V roce 2010 získal titul doktor filozofie (PhDr.) v oboru andragogika (vzdělávání dospělých) a v roce 2016 doktorát (Ph.D.) v oboru Informační a komunikační technologie ve vzdělávání. V letech 1998 až 2020 působil na Univerzitě Karlově v Praze v Oddělení výuky cizích jazyků Ústavu jazykových a odborných studií jako metodik anglického jazyka. V roce 2004 se stal vedoucím Centra distančního vzdělávání specializujícího se na e-learningové jazykové kurzy. Koordinoval několik projektů financovaných MŠMT ČR a projekt EU s názvem @languages financovaný z programu Leonardo da Vinci. Zúčastnil se mnoha místních i mezinárodních e‑learningových a jazykových konferencí, vydal učebnici anglické gramatiky a ucelenou řadu článků o e‑learningu. Od roku 2020 je zaměstnán na EKO Gymnáziu a Střední škole multimediálních studií v Poděbradech. Vyučuje anglický jazyk, informační a komunikační technologie, občanský a společenskovědní základ a výchovu k občanství.
Publikační činnost (od 2004)
- Hercik, P. Anglická gramatika s přihlédnutím k českému jazyku. Nakladatelství Karolinum, Praha, 2004, ISBN 80-246-0718-2
- Božoňová, I., Hercik, P., Herciková, B. Czech for You. Vydavateľstvo Príroda, Bratislava, 2004, ISBN 80-07-01269-9
- Hercik, P. On-line kurz anglického jazyka. In: Sborník příspěvků z odborného semináře e‑learning, Gaudeamus, Univerzita Hradec Králové, 2004, ISBN 80-7041-798-6
- Hercik, P., Milková, E. E-learning and Modern Foreign Language Teaching. In: Proc. of the conference Efficiency and Responsibility in Education 2006, Czech University of Agriculture in Prague, 2006, ISBN 80-213-1509-1
- Milková, E, Hercik, P. E-learningová podpora výuky cizích jazyků. In: DIVAI 2006 - Dištančné vzdělávanie v Aplikovanej informatike, FPV UKF Nitra, 2006, ISBN 80‑8050‑975‑1
- Milková, E., Hercik. P. E-learningová podpora výuky cizích jazyků. Technológia vzdelávania, Slovenský učitel, ročník XIV, 4/2006, s. 8 -11. ISSN 1335-003X
- Hercik, P. @languages – Projekt programu Leonardo da Vinci. In: Ústní zkoušky z cizích jazyků (a z češtiny pro cizince), Univerzita Karlova v Praze, 2006, ISBN 80-901947-5-3
- Hercik, P. Kurzy anglického jazyka v Laboratoři distančního vzdělávání ÚJOP UK. In: Interaktivní, projektové a další aktivizační formy výuky na vysokých školách ekonomického zaměření, Mladá Boleslav, 2006. ISBN 80-87042-00-X
- Hercik, P., Herciková, B. On-line kurzy angličtiny a češtiny pro cizince v Laboratoři distančního vzdělávání Ústavu jazykové a odborné přípravy Univerzity Karlovy. In: Sborník příspěvků z konference a soutěže e-learning, Gaudeamus, Univerzita Hradec Králové, 2007. ISBN 978-80-7041-573-3
- Hercik, P. E-learning jako forma studia cizích jazyků. In: Sborník 4. Mezinárodní pedagogické konference „Výuka na vysokých školách ekonomického zaměření“, Mladá Boleslav, 2008. ISBN 978-80-87042-20-5
- Hercik, P. E-learning a prezenční studium z hlediska sociokulturních a psychologických aspektů. In: Sociokulturní kompetence ve výuce cizích jazyků (a češtiny pro cizince), Sborník z mezinárodního semináře, Univerzita Karlova v Praze, 2008. ISBN 978–80–87238–00–4
- Hercik, P. Sociokulturní a psychologické aspekty e-learningu. In: Sociokulturní kompetence ve výuce cizích jazyků a Společný evropský referenční rámec, Univerzita Karlova v Praze, 2008. ISBN 978-80-87238-01-1
- Hercik, P. Sociokulturní a psychologické aspekty e-learningu. In: Kompetencje socjokulturowe w nauczaniu jezyka obcego a europejski system oceny ksztalcenia jezykowego, Panstwowa wyzsza szkola zawodowa w Raciborzu, Racibórz, Polsko, 2008, ISBN 978‑83-60-730-20-1
- Hercik, P. Proces integrace cizinců do studijní skupiny v závislosti na formě studia. In: Výuka cizích jazyků – integrace a testování. Univerzita Karlova v Praze, 2009. ISBN 978‑80‑87238‑02‑8
- Hercik, P. E-learning jako forma distančního vzdělávání. In: Sborník Asociace učitelů češtiny jako cizího jazyka (AUČCJ) 2010. Akropolis, Praha, 2010. ISBN 978-80-87481-25-7
- Hercik, P. Faktory ovlivňující efektivitu e learningových kurzů. In: DITECH, Hradec Králové, 2011. ISBN
- Hercik, P., Herciková, B. Problematika tvorby jazykových kurzů v e-learningu a online kurz češtiny pro cizince A2 dle SERR. In: Informační a komunikační technologie ve výuce cizích jazyků, Univerzita Karlova v Praze, 2011. ISBN 978-80-87238-07-3
- Hercik, P., Herciková, B. Tutor-Assisted Online Czech Language Courses, In: Perception and Reality in Language Education, ICC the international language association, Hamburg, 2012. © ICC 2012-02-16
- Hercik, P. Zvyšování kvality a efektivity jazykových kurzů v e-learningu. In: Zvyšování kvality výuky a testování cizích jazyků (včetně češtiny pro cizince), Univerzita Karlova v Praze, 2013. ISBN 978-80-87238-09-7
- Milková, E., Hercik, P. Possibilities of Language Skills Development within the Framework of Communicative Competence Mastering in E- Learning Language Courses. Procedia – Social and Behavioral Sciences. 2014, vol. 131, s. 182-186. DOI: 10.1016/j.sbspro.2014.04.101. Dostupné z: http://linkinghub.elsevier.com/retrieve/pii/S1877042814030110
- Hercik, P., Milková, E. Pairs of Tasks Types Suitable for Language Skills Development. International Journal of Education and Information Technologies. 2016, vol. 10, s. 243-250. ISSN: 2074-1316. Dostupné z: http://www.naun.org/cms.action?id=12109